STROKOVNI DELAVEC ZA ZGODNJO OBRAVNAVO
Eden izmed ključnih vidikov zgodnje obravnave otrok s posebnimi potrebami, ki se udejanja v času bivanja otroka v vrtcu je, da poteka v otrokovem naravnem okolju in naravni socialni mreži. V predšolskem obdobju se otroci z razvojnimi posebnostmi pogosto prepoznajo na podlagi govorno-jezikovnih težav, motenj pozornosti s hiperaktivnostjo (ali brez hiperaktivnosti), gibalne oviranosti, motenj senzornega procesiranja, razvojnega zaostanka, neharmoničnega razvoja ali zdravstvenih posebnosti.
Januarja 2019 se je začel izvajati ZAKON O CELOSTNI ZGODNJI OBRAVNAVI PREDŠOLSKIH OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI.
Z novim zakonom otroci prejmejo pomoč prej, starši pa vse potrebne informacije na enem mestu.
Nekaj novosti zakona:
razvojne ambulante po zdravstvenih domovih so se preoblikovale v Centre za zgodnjo obravnavo, kjer bodo otroka obravnavali različni strokovnjaki in zanj predlagali najustreznejše oblike pomoči,
če otrok potrebuje pomoč (to lahko prepoznate starši sami, strokovni delavci ob preventivnih pregledih v okviru zdravstva ali v vrtcu), morajo starši najprej do otrokovega izbranega zdravnika, ki jih nato napoti v Center za zgodnjo obravnavo,
v Centru otroka pregleda zdravnik specialist pediater, ki lahko določi multidisciplinarni tim z namenom diagnostike, ocene zmožnosti in potreb otroka, priprave individualnega načrta pomoči družini itd.
v vrtcu se oblikuje strokovna skupina za zgodnjo obravnavo, katere člani so svetovalni delavec, strokovni delavci v oddelku in strokovni delavec za zgodnjo obravnavo, ki pripravijo poročilo o otroku in ga pošljejo Centru za zgodnjo obravnavo,
multidisciplinarni tim pripravi načrt pomoči družini oziroma zapisnik, ki je podlaga za nudenje pomoči otroku v vrtcu.
V praksi to pomeni, da je otrok v času svojega bivanja v vrtcu v svoji skupini upravičen do prilagoditev in strokovne pomoči specialnega in rehabilitacijskega pedagoga/socialnega pedagoga in/ali logopeda. Otrok dobi možnost, da se ga razume, se prepozna njegove potrebe, prilagodi okolje njegovim zmožnostim in potrebam in razvojno napreduje. Tako starši dobijo možnost razumeti svojega otroka, dobijo strokovno podporo in usmeritve, da lahko otroku pomagajo v ključnih letih njegovega
razvoja. Na podlagi zapisnika multidisciplinarnega tima, v katerem je otroku predvidena pomoč logopeda, otroku v vrtcu nudi dodatno strokovno pomoč socialna pedagoginja Tina Černič, s sedežem v enoti Sneguljčica ter magistra inkluzivne pedagogike Alma Šušteršič.
Kontaktirate ju lahko tudi po e-pošti: tina.cernic@vrtec-kamnik.si ter alma.sustersic@vrtec-kamnik.si ali na telefonsko številko: 01 6204 871