V Vrtcu Antona Medveda Kamnik sledimo viziji, da je za zdrav in ekološko ozaveščen način življenja potrebno otrokom ponovno približati naravo.
Z vključitvijo vrtca v projekt "Povabilo v gozd", kasneje v projekt "Gozdni ponedeljek" smo v našem vrtcu z otroki pogosteje začeli zahajati v gozd. Gozd je za otroke prostor, ki je poln izzivov. Pomembno je, da vzgojitelj otroku zaupa in mu omogoči možnost uspeha. Kljub začetnim pomislekom glede zagotavljanja varnosti v gozdu in zdravja otrok smo spoznali, da nam gozd ponuja ogromno znanja in spoznanj za življenje.
Poleg naravoslovnih znanj, krepitve motoričnih sposobnosti, spoznavanja drevesnih vrst, rastlin, gozdnih tal in podnebnih sprememb smo preko dejavnosti, ki smo jih izvajali v gozdu, ugotovili, da otroci gozd kot prostor potrebujejo. Vrtec Antona Medveda Kamnik je v sodelovanju z Inštitutom za gozdno pedagogiko z mag. Natalijo Gyorek izdal priročnik Otroci potrebujemo gozd, kjer so med drugim predstavljene izkušnje strokovnih delavcev vrtca.
MREŽA GOZDNIH VRTCEV IN ŠOL SLOVENIJE - GOZDNI VRTEC
Dejavnosti v okviru projekta Otroci potrebujemo gozd so se vsebinsko povezovale z dejavnostmi, izobraževanji, ki smo jih izvajali v okviru projekta Gibanje za zdrave možgane in z uresničevanjem prednostne naloge načrtovane v LDN-ju vrtca.
Narejen je bil časovni posnetek stanja bivanja zunaj za oddelke I. starostnega in oddelke II. starostnega obdobja, z ugotovitvami, da je povprečen čas, ki ga otroci povprečno dnevno v vrtcu preživijo v zunanjem okolju, v skupinah I. starostnega obdobja, 1 ura /na dan in v oddelkih II. starostnega obdobja 2 uri/ na dan in v RO oddelkih 1,5 ure/ na dan.
Skupine, ki so vključene v projekt Otroci Potrebujemo gozd se skozi leto večkrat v mesecu poslužujejo bivanja v naravnem učnem okolju – gozdu.
Meritve gibalne aktivnosti otrok, ki so bile opravljene v sklopu projekta Gibanje za zdrave možgane« v gozdu, so pokazale, da je inteziteta gibanja otrok nižja kot na igriščih, vendar je raznolikost terena gozdnih tal izredno stimultivna za spodbujanje ravnotežnostnega organa, kar pa je izrednega pomena za optimalno delovanje otrokovih možganov.
Ugotavljamo, da smo na nivoju vrtca naredili velik premik, glede zagotavljanja količine gibanja v zunanjih okoljih; ne dosegamo pa smernic glede na priporočila za gibalno dejavnost otrok v predšolskem obdobju (WHO, 2019), kar se tiče potrebne intezitete gibanja otrok v predšolskem obdobju.
https://www.gozdna-pedagogika.si/portfolio/vrtec-antona-medveda-kamnik/
https://www.gozdna-pedagogika.si/nasi-clani-vrtec-antona-medveda-kamnik/
Vrtcu Antona Medveda Kamnik podeljena Evropska nagrada EITA za inovativno poučevanje.
V začetku decembra, 7.12.2022 smo se udeležili slavnostne podelitve v Cankarjevem domu, kjer je organizacija Cmepius v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport podelila nacionalna priznanja za najbolj izstopajoče mednarodne projekte v programih Erasmus+ in eTwinning ter evropske nagrade za inovativno poučevanje za leto 2022. Med nagrajenci je tudi Vrtec Antona Medveda Kamnik, ki je prvi predšolski zavod v Sloveniji, ki je prejel prestižno evropsko nagrado EITA.
V Vrtcu Antona Medveda Kamnik se zavedamo, da je nagrada proces dolgoletnega, inovativno – načrtovanega dela, katerega povod so otroci v smislu zagotavljanja optimalnega, zdravega razvoja, glede na izzive današnjega časa. V našem vrtcu skozi vsakdanjik trajnostno zagotavljamo izvajanja dejavnosti v naravnem učnem okolju, kjer so otroci gibalno in miselno aktivni. In ravno zagotavljanje trajnosti, katera je del našega načina življenja v vrtcu, je bila s strani evropskih strokovnjakov
prepoznana in nagrajena z odličnostjo. Trajnost v pomenu spodbujanja gibanja, proste igre v naravnih učnih okoljih in priložnosti za optimalni razvoj vseh otrok, še posebej otrok s posebnostmi v razvoju. Pridobljena nagrada nas spodbuja, da bomo pri našem delu še naprej kakovostni, inovativni in bomo še naprej strmeli k zagotavljanju trajnosti.
Evropsko nagrado za inovativno poučevanje Evropska komisija podeljuje od lani, in sicer zaključenim projektom v okviru programa Erasmus+, izbor katerih vsakokrat opravijo nacionalne agencije Erasmus+. Vsako leto je določena tudi posebna tematika, v okviru katere so izbrani nagrajeni projekti, in za leto 2022 so to kreativnost v učnih okoljih, trajnostni razvoj in vključevanje. Predstavniki nagrajenih institucij so letos oktobra odpotovali v Bruselj, kjer so se zbrali na slavnostni
podelitvi nagrad, čas pa so izkoristili tudi za druženje in izmenjavo odličnih pedagoških praks. Naš vrtec je zastopala svetovalna delavka Janja Hudej, ki je bila poleg vodstva tudi koordinatorka projekta. Evropska nagrada za inovativno poučevanje pomeni pomembno potrditev vsem sodelujočim v nagrajenih projektih, saj so s svojim delom izjemno prispevali k ustvarjanju sodobnih – kreativnih, vključujočih in trajnostnih – učnih okolij. Nagrada je tudi priznanje za odlične pedagoške prakse, ki se
kažejo v okviru projektov Erasmus+ in ki se odražajo tudi v rednem pedagoškem delu na vseh ravneh izobraževanja v slovenskem izobraževalnem prostoru.
Obrazložitev nagrade s strani evropske strokovne komisije za podelitev nagrade:
Vrtec Antona Medveda Kamnik - With open arms
V Vrtcu Antona Medveda Kamnik dajejo velik poudarek dejavnostim v naravnem učnem okolju in že več kot desetletje aktivno prenašajo dejavnosti iz igralnice v naravno učno okolje – gozd. V nagrajenem projektu so želeli svoje znanje na tem področju še poglobiti ter primerjati in izmenjati izkušnje s področja gozdne pedagogike in drugih alternativnih pedagoških metod, ki jih bodo lahko uporabljali pri svojem delu. Pri tem so se posebej osredotočili na otroke iz skupin z manj priložnostmi, kot so
priseljeni otroci in otroci iz socialno šibkejših okolij, ter prakse, ki bi lahko tem otrokom olajšale vključevanje v vrtec. Projekt je bil močno podprt s strani vodstva organizacije, vzgojitelji pa so znanje, pridobljeno na mobilnosti v tujini, delili s celotnim kolektivom in tudi okoliškimi vrtci. S projektom so vsi zaposleni okrepili svoje strokovne kompetence, predvsem za delo z otroki iz skupin z manj priložnostmi, in usvojili nove metode, ki jih lahko vsakodnevno uporabljajo v
kreativnem zunanjem učnem okolju. S promocijo svojega odličnega projekta pa so širili tudi motivacijo in navdušenje za sodelovanje v programu Erasmus+ med svojimi kolegi in širše.