Cilji :
- Krepitev sodelovanja med EU državami,
- Usposabljanje v tujini,
- Mobilnost strokovnih delavcev v šolstvu,
- Udeležba na strukturiranih tečajih in izobraževalnih dogodkih ter sledenje na delovnem mestu (job shadowing), tako na partnerskem vrtcu kot tudi kakšni drugi organizaciji, ki je aktivna na področju šolskega izobraževanja,
- Razvijanje, testiranje in implementacija inovativnih pristopov in praks za otroke, osebje in organizacije,
- Izmenjava izkušenj in dobrih praks, skozi aktivnosti kolegialnega učenja in delavnic,
- Sodelovanje na mednarodnem nivoju,
- Sodelovanje z lokalno skupnostjo.
Mednarodni projekt Erasmus+ projekt mobilnosti posameznikov - K1
Nosilci:
- Liana Cerar, ravnateljica,
- Milena Lampret, pomočnica ravnateljice,
- Brigita Urbanija, pomočnica ravnateljice,
- Svetovalna služba.
Izvajalci:
- Strokovni timi po enotah, strokovni delavci po enotah
Dejavnosti:
- hospitacija na delovnem mestu, obisk 3 udeleženk v vrtcih na Islandiji od 3. 6. do 10. 6. 2018
Udeležba strukturiranega tečaja – oktober 2018, Firence – 2 udeleženki
Nova prijava projekta
Rok izvedbe:
Projekt je bil odobren s strani nacionalne agencije – CMEPIUS in poteka od 1. 6. 2018 do 31. 5. 2019. Prva operacija - hospitacija na delovnem mestu v vrtcih na Islandiji - je bila v okviru projekta »Z odprtimi rokami« že izvedena, druga operacija v okviru projekta »Z odprtimi rokami« pa je bila izvedena v oktobru 2018.
Nova prijava projekta december 2018
Kazalniki kakovosti:
- Uspešna prijava
- Delež strokovnih delavcev, ki jih zanima sodelovanje ter odpiranje v mednarodni prostor, diseminacija v zavodu, lokalni in širši skupnosti.
Mednarodni projekt Erasmus+ projekt mednarodnega sodelovanja - K2
Nosilci:
- Liana Cerar, ravnateljica,
- Milena Lampret, pomočnica ravnateljice,
- Brigita Urbanija, pomočnica ravnateljice,
- Anja Žele,
- Katja Katarina Mlakar,
- Alenka Jevšnik,
- Mirjam Štupar,
- Simona Šarec,
- Tatjana Jakovljević,
- svetovalna služba.
Izvajalci:
Dejavnosti:
Rok izvedbe:
- projekt se bo pripravljal v šolskem letu 2018/2019
Kazalniki kakovosti:
- uspešna prijava
- delež strokovnih delavcev, ki jih zanima sodelovanje.
Izkušnje strokovnih delavk vrtca v okviru projekta Erasmus+ si lahko preberete na spodnji povezavi:
https://www.kamnik.si/novice/Izkusnja-mobilnosti-strokovnih-delavk-Vrtca-Antona-Medveda-Kamnik-v-okviru-programa-Erasmus-27-11-2018
Šolsko leto 2021/ 2022
Na razpisu Erasmus+ smo prejeli od CMEPIUS-a - Centra za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja ODOBREN projekt KA1 – individualna mobilnost.
Tema projekta je Izzivi sodobnega časa – učenje predšolskih otrok za trajnostni razvoj okolja in socialnih odnosov.
S prijavo v projekt in obiskov treh različnih, a vsebinsko povezanih strukturiranih tečajev, bomo kot vrtec nadgradili naše dosedanje delo na področju integracije otrok priseljencev, inkluzije drugih ranljivih skupin v vrtcu, z zagotavljanjem trajnosti tako do okolja kot v odnosih.
Od udeležbe na tečajih »neuroeducation and coaching« in »promoting critical thinking and problem-solving in the classroom« si obetamo, da bodo udeleženke pridobljena nova znanja na področju kompetenc za trajnostni razvoj okolja, narave in učenja otrok kritičnega mišljenja razširile na ostale zaposlene. Želimo pa se opremiti tudi kako sobivati z otroki drugih kultur, da ne pride do kulturnega trka in s tem napetih ali odtujenih odnosov med starši in vrtcem. S tem namenom smo izbrali tudi tečaj
»Integration and multiculturality«. Z izmenjavo dobrih praks, večjim razumevanjem družbe in okrepljenim zavedanjem o multikulturnosti, ki ga bomo pridobili z udeležbo na tečaju, bomo dvignili nivo kakovostnega inkluzivnega predšolskega sistema.
V okviru projekta bodo odšli trije strokovni delavci vrtca na različne strukturirane tečaje, kateri bodo potekali v šolskem letu 2022/23.
Strukturiran tečaj z naslovom »Neuroeducation and coaching«, ki bo potekal v Fort-de-France na otoku Martinique.
Strukturiran tečaj z naslovom: »Creativity for the future: promoting Critical Thinking and problem-solving in the classroom«, ki bo potekal na otoku Tenerife
Strukturiran tečaj z naslovom »Integration and multiculturality«, ki bo potekal v Les Abymes na otoku Guadeloupe
ŠOLSKO LETO 2022/23
VRTCU ANTONA MEDVEDA KAMNIK PRESTIŽNA NAGRADA ZA INOVATIVNO POUČEVANJE - EITA 2022
Dobitnice prestižne evropske nagrade za inovativno poučevanje – EITA, ki jo letos drugič podeljuje Evropska komisija, so tudi slovenske izobraževalne ustanove:
Vrtec Antona Medveda Kamnik,
Osnovna šola dr. Ljudevita Pivka,
Šolski center Slovenske Konjice – Zreče in
Biotehniški center Naklo.
Namen podeljevanja nagrade je proslaviti dosežke učiteljev in šol, promovirati inovativne prakse učenja in poučevanja ter izpostaviti pomen programa Erasmus+ pri povezovanju učiteljev iz vse Evrope.
Vseh 98 nagrajencev iz vse Evrope je Evropska komisarka za izobraževanje, kulturo, mladino, in šport, Marija Gabriel, najavila 22. septembra 2022.
Evropsko nagrado za inovativno poučevanje Evropska komisija podeljuje od lani, in sicer zaključenim projektom v okviru programa Erasmus+, izbor katerih vsakokrat opravijo nacionalne agencije Erasmus+. Vsako leto je določena tudi posebna tematika, v okviru katere so izbrani nagrajeni projekti, in za leto 2022 so to kreativnost v učnih okoljih, trajnostni razvoj in vključevanje.
Predstavniki nagrajenih institucij bodo letos oktobra odpotovali v Bruselj, kjer se bodo zbrali na slavnostni podelitvi nagrad, čas pa bodo izkoristili tudi za druženje in izmenjavo odličnih pedagoških praks.
Evropska nagrada za inovativno poučevanje pomeni pomembno potrditev vsem sodelujočim v nagrajenih projektih, saj so s svojim delom izjemno prispevali k ustvarjanju sodobnih – kreativnih, vključujočih in trajnostnih – učnih okolij. Nagrada je tudi priznanje za odlične pedagoške prakse, ki se kažejo v okviru projektov Erasmus+ in ki se odražajo tudi v rednem pedagoškem delu na vseh ravneh izobraževanja v slovenskem izobraževalnem prostoru.
ČESTITKE VSEM SODELUJOČIM.
Več na spodnji povezavi. Kliknite na spodnjo povezavo za ogled videa:
Videoposnetek predstavitev nagrajencev
IZVEDENE MOBILNOSTI za šolsko leto 2022/23
Utrinki udeleženk:
Maja Kališnik
ERASMUS Tenerife (19.3.-25.3.2023)
V marcu letos sem odpotovala na otok Tenerife, kot udeleženka tečaja Erasmus learning academy. V učni skupini nas je bilo približno 30 udeležencev, z različnih koncev Evrope. Da je bilo delo lažje in bolj učinkovito, so nas razdelili v dve učni skupini. Vsaka skupina je imela svoj prostor za izobraževanje, nekajkrat pa smo za učenje izkoristili tudi prekrasno naravo, ki nas je obdajala. Naslov tečaja je bil »Promoting creativity, critical thinking and problem-solving in the classroom«.
Predavanja so potekala v angleškem jeziku. V sklopu izobraževanja smo izvedeli nekaj teoretičnih dejstev, največ pa pridobili prek praktičnega dela, saj smo bili intenzivno skupinsko, v paru ali individualno vključeni v različne sodelovalne dejavnosti, ki spodbujajo in krepijo ustvarjalnost, razvoj kritičnega mišljenja in reševanja problemov. Spoznala sem veliko zanimivih in uporabnih tehnik, ki jih lahko uporabimo tudi pri naših otrocih v vrtcu. Obenem smo si udeleženci izmenjali tudi veliko
informacij o šolskih sistemih v naših državah, naših domovinah in predstavili tudi ustanove, v katerih smo zaposleni, med seboj pa spletli tudi nova poznanstva.
V prostem času pa smo si ogledali tudi naravne in kulturne znamenitosti tega lepega vulkanskega otoka. Teden je res hitro minil in polni novih vtisov, z novimi znanji, smo se odpravili domov.
Podobnega izobraževanja bi se z veseljem še kdaj udeležila.
Barbara Stražar
Erasmus: Neuroeducation and coaching, Split 2023
V šolskem letu 2022/23 sem se v okviru programa Erazmus, udeležila mobilnosti z naslovom neuroeducation and coaching, ki se je odvijala v Splitu. V naši skupini smo bili udeleženci iz šestih različni držav; Slovenija, Romunija, Avstrija, Poljska, Madžarska, Nemčija ter vodja naše skupine, ki je bila predstavnica Hrvaške. Večino udeležencev je bilo učiteljev iz osnovnih, srednjih šol ter dva ravnatelja. Prvi dan izobraževanja smo se predstavili, svoje države ter ustanovo v kateri smo
zaposleni. Sledile so različne tehnike, dejavnosti sproščanja, spoznavanja in povezovanja med seboj.
Samo izobraževanje je bilo zasnovano kot preplet teorije, diskusije in praktičnim delom oziroma izkustvenim izobraževanjem. Začeli smo z nekaterimi osnovami neuro znanosti, pogledali si različne tehnike in pristope poučevanja, praktično preizkusili nekatere vaje dojemanja in pozornosti, tradicionalne in komercialne metode poučevanja in v praksi preizkusili njihov učinek. Seznanili smo se z coatchingom in orodji, ki se uporabljajo pri coachingu. Vzdušje v skupini je bilo zelo prijetno,
sproščeno in domače že po prvem dnevu, zato so dnevi hitro minevali. Zadnji dan smo imeli obsežnejšo diskusijo, prelet obravnavanega znanja, kratek kviz ter možnost predstavitve dobre prakse naših institucij. S ponosom sem predstavila primere dobrih praks in projekte v katerih sodeluje naš vrtec in sovpadajo z pridobljenim znanjem na tej mobilnosti. Sama izvedba mobilnosti je bila pravo ravnovesje med strokovnostjo in sproščenostjo. Izven strokovnega dela pa smo imeli tudi kulturno
druženje in ogled prelepega sosednjega mesta Trogir, ki je polno različnih legend in zgodb.
Celotna izkušnja je bila tako strokovno kot doživljajsko zelo bogata.
Neža Burger
KREPITEV RAZNOLIKOSTI V VEČKULTURNIH UČILNICAH
LE GOSIER, FRANCIJA - GUADELOUPE
V letošnjem letu, sem se imela priložnost udeležiti Erasmus mobilnosti, ki se je odvijala na prav posebni lokaciji. Na majhnem otoku sredi karibskega morja, ki presenetljivo kljub svoji oddaljenosti še vedno spada pod okrilje evropske unije. Bolj natančno – je eden izmed francoskih departmajev. V mesecu juliju, na jugo-vzhodni strani otoka, v mestu Gossier, so potekale delavnice in izobraževanje na temo krepitve razumevanja raznolikosti in vključevanje multikulturializma v naše delo.
Udeleženci smo bili pestra skupina enajstih učiteljev iz Nemčije, Italije in Slovenije. Seveda ne smem pozabiti omeniti tudi našega predavatelja, domačina Jimmyja Kancelja, ki nam je razkazal lokalno kulturo. Na zelo zanimiv način nam je predstavil, kako se s multikulturializmom soočajo na Guadeloupu, otoku znanem ravno po svoji raznolikosti. Neprecenljivo je bilo tudi spoznati prakso in načine dela izobraževalnih ustanov v drugih evropskih državah, ki so jo z nami podelili drugi udeleženci.
Seveda naši dnevi niso bili v celoti zapolnjeni le z zanimivimi debatami in predavanji. Dopoldneve smo z največjim užitkom izkoristili za to, da smo si ogledali vse naravne in kulturne danosti, ki jih ponuja ta prečudovit tropski otok.